"Scrierea de proză este arhitectură, nu desing interior"
Scris pe de Oana Filip
Ernest Hemingway a spus asta într-un capitol interesant din cartea lui Jim Aitchison „Inovaţie în advertising”. Uşor de citit, cu multe citate, exemple şi mărturii, autorul reuşeste să ofere cititorului o imagine destul de amănunţită în ceea ce priveşte print ad-urile, copywritingul prin cuvinte şi prin imagini.
O sugestie care apare pe la pagina 335 şi de care mi-a plăcut este:
„Stilul unui scriitor înseamnă mai mult decât limbaj, alegerea cuvintelor, retorică sau intenţia de a convinge. Stilul constă în cadenţa frazei, în folosirea de propoziţii scurte, lungi, complexe sau compuse…Stilul se reflectă în folosirea şi în originalitatea metaforelor, în forma frazelor condiţionale sau în folosirea prezentului în locul trecutului, în diferenţele de punctuaţie, în folosirea liniilor de pauză, a parantezelor şi a semnelor de exclamare, în folosirea literelor cursive, a majusculelor sau chiar a semnului punct şi virgulă; de fapt, stilul se reflectă în toate subterfugiile şi particularităţile unui scriitor, în toate punctele sale tari şi slabe deopotrivă.”
„Oamenii citesc mai mult decât oricând. Publicul este mai bine instruit, mai sofisticat, manifestând o tendinţă mai pronunţată de a aprecia un text de advertising cu adevărat reuşit. Adevărul este mult mai dureros. Genul s-a autodistrus în mare măsură. De-a lungul anilor, copywriterii nu au reuşit să-şi recompenseze cititorii.” (pag.376)
Oare publicul ăsta atât de citit şi de informat are vreun ecou sau preferă doar să fie etichetat ca atare?