iA


consumator = cobai?

Scris pe de Oana Filip

E a (?) noapte la rând în care dau de articole care mă întărâtă. Nu ştiu cine-i vinovat în toată ecuaţia asta: ora, tonul în care e redactat textul, posibilul adevăr din spatele rândurilor? Spusele marketerilor, publicitarilor, analiştilor media sau altor specialişti din aceeaşi grădină sunt interesante, pline de informaţii valoroase. Cel puţin îţi dau sentimentul că la final eşti un pic mai deştept şi că ai aflat o chestie faină.

Anyway, de data asta mi-a ajuns în faţa ochilor şi-al click-ului un interviu de pe smark.ro. Întrebările le adresează Alina Galeriu, iar intervievatul e Duncan Southgate, un tip despre care e bine de reţinut că-i un guru în research şi că o să vină la conferinţa „Strategii Media 2010”. Poate vă încăpăţânaţi să mergeţi şi nu eraţi pe deplin convinşi.

Titlul, „Cross-media research pentru consumatorii care mixează mediile”, e de-a dreptul năucitor. Îţi taie respiraţia şi te minte frumos că ai ajuns în locul care te va lumina pe vecie. Pentru jr. poate că aşa e, pentru ăia mai vechi în breaslă cu siguranţă nu e nimic palpitant.

Mi-a plăcut articolul, are chestii bine punctate, argumentele îs puse în ambalajul potrivit. Cu toate astea, concluzia e cam tristă. Devenim un fel de cobai pe care brandurile testează tot mai des, iar nouă ni se pare cool. De fapt, nu suntem altceva decât nişte substanţe pe care companiile le mixează la viteză mare alături de alţi coloranţi ca să vadă ce iese.

Dacă încă n-am priceput, ar fi cazul să conştientizăm că pentru noi rezultatele îs mai degrabă negative. Cum ar spune cineva, pierdem substanţa, ne lăsăm păcăliţi de nimicuri.

Întrebare: când a fost ultima oară când v-aţi bucurat de ceva simplu, lipsit de valoare materială?

p.s. Promit să nu mai scriu noaptea. 🙂

Comments

comments