de citit până la capăt
Scris pe de Oana Filip
Bon, să vă spun de ce scriu despre Pepperpoint? Păi nu cred că e cazul. De fapt, articolul are un cu totul alt scop. E vorba despre cum pasiunea pentru un anumit lucru te poate duce mai departe decât ai crezut vreodată. Poate ţi-ai imaginat că ar fi mişto să faci una sau alta, dar în principiu n-ai depăşit stadiul respectiv. Motive avem, e plină tolba.
Hai să vedem ce are în desagă Marius Gavril. Fost coleg de facultate şi proaspăt businessman, Marius a primit de la mine următorul mesaj pe FB.
Domnule,
As vrea sa scriu un articol pe blog despre PepperPoint. Poate sub forma unui interviu, habar n-am deocamdata. Ce zici, te bagi? 🙂
Spor in toate, Oana
Răspuns, în mai puţin de 5 minute:
Cum sa nu, Oana! cu mare drag 😀 daca ai nevoie de informatii, te ajut. daca il faci sub forma de interviu (colectiv sau individual, vorbesc cu baietii – suntem 3 asociati, fiecare cu specializarea lui) 🙂 Ti pup ti pup :* :*
Iar eu:
OK, hai ca ma gandesc la o forma si iti dau un semn zilele astea. Daca vezi ca uit, fii pisalog si aminteste-mi. 😀 Vreau sa scot la suprafata ca pasiunea pentru ceva te duce mai departe decat ti-ai inchipuit vreodata. Exemplu: Marius Gavril -> Innebunit dupa branding -> Pepperpoint
Între timp, nu am mai avut răbdare şi am purces la scormonit întrebări.
Cum e treaba asta abstractă cu pasiunea şi dorinţa de a face doar ceea ce îţi place şi nimic altceva?
Niciodata nu m-am „băgat” în ceva dacă nu mi-a plăcut. Sunt mai încăpățânat așa de felul meu, mai berbec. Pe de cealaltă parte, în momentul în care mi-a plăcut ceva cu adevărat, am investit, pe lângă alte lucruri, pasiune. Cam asta s-a întâmplat în toate proiectele în care am lucrat, în toate campaniile de până acum și în materialele și conceptele realizate.
Toate astea se întâmplau la Iași, însă când am ajuns la Suceava am adus „în desagă” dorința și pasiunea. Vroiam să fac lucruri frumoase, vroiam să aduc o bună parte din ceea ce învățasem până în acel moment în orașul meu, în care foarte puține lucruri se întâmplă. A început greu, pentru că nu știam de unde să o apuc exact.
Apoi, în urma unei discuții cu Cosmin și Andrei (actual asociați și colegi de birou), am început să punem la cale ceea ce astăzi poartă numele de Pepperpoint. Am pus la comun, pe lângă experiență și cunoștințe, ceea ce aveam cel mai mult de oferit: pasiunea pentru marketing/comunicare/publicitate și dorința de a vedea lucrurile făcute ca la carte. Și uite așa am pornit la drum!
Mergi zilnic la birou, nu-i aşa? Chestia asta monotonă nu ţi-a furat din motivaţia şi entuziasmul de la început?
Munca la birou nu mi-a furat nimic. Din contră, mi-a oferit câteva kilograme în plus (scap acuș de ele). Zi de zi mergem la biroul nostru drag, de care suntem foarte mândri, că doar noi l-am organizat și redecorat. Încercăm să-l îmbunătățim pe zi ce trece și suntem și deschiși la sugestii. Atmosfera la birou este una foarte deschisă, chiar „Pepperpontoasă” cum s-ar spune. Nu trece zi fără tabieturile noastre de dimineață cu cafeaua, drumul spre achiziționarea micului dejun, care cu Facebook-ul, care cu autoblogul și așa mai departe.
Pe lângă asta, eu cu Cosmin mai facem și „car pooling” în fiecare dimineață („Te aștept ca de-obicei la semafooooor!”). Programul e variabil, în funcție de ce avem de făcut, dacă mai avem întâliri sau telefoane sau altceva, depinde. Cu alte cuvinte, treaba la birou este orice altceva decât monotonă.
Când te-a pocnit ideea unui business? Vrei dureri de cap?
Ideea de agenție m-a lovit încă din facultate, când am început să fac practică prin departamente de comunicare, prin alte agenții de publicitate din Iași și în urma colaborărilor avute în toți acești ani. Planul meu arăta puțin altfel iar agenția la care mă gândeam eu pe atunci era programată spre a se deschide mult mai încolo, însă șansa a făcut să aflu de intenția lui Cosmin prin decembrie 2010 și am zis: „Ce rost are să mai aștept?”. Acolo a început practic totul! Având în vedere că asta vreau să fac și asta îmi place cu adevărat, nu am ezitat.
Astăzi, dacă stau să mă gândesc, nu se putea ca lucrurile să meargă mai bine și sunt pe deplin mulțumit de ce s-a întâmplat. Urmează acum să creștem ca Făt Frumos în basmele lui Ispirescu.
Vrem beneficii clare de la Pepperpoint. Cu ce mă ajutaţi dacă vin la voi la agenţie? Pe lângă faptul că îmi daţi o cafea cu lapte, se înţelege.
Agenția este proaspătă, plină de idei bune și pregătită să facă o diferență pe oricare din gama de servicii. Țin minte când am discutat prima dată acest aspect cu băieții de la birou și a ieșit acest extract din descriere: „Așa cum nimănui nu-i place mâncarea fără sare și berea răsuflată, nici nouă nu ne place să vedem identități confuze, materiale publicitare care consumă hârtia degeaba și campanii pe care pur și simplu nu le înțelegi (toate fără o strategie bine pusă la punct). Am ales Pepperpoint pentru faptul că subliniază 4 calități de bază: este picant (în gândire și în acțiune), este la obiect (preferăm să privim câmpii decât să îi batem), este eficient (este și timpul nostru la urma urmei) iar satisfacția este garantată”.
Ce promitem, livrăm, fără doar și poate. Ba mai oferim și ceva în plus. Punem la bătaie ceea ce ne-a definit pe noi de la început: pasiunea și dorința de a face lucrurile așa cum trebuie. Piața de aici are nevoie de un astfel de exemplu și noi suntem mai mult decât în măsură să îl oferim. De asemenea, pe o latură mult mai personală, clienții noștri nu sunt pur și simplu „doar clienți”. Vrem să îi cunoaștem cât mai bine posibil. Pentru client, afacerea este ca și copilul lui. Cum ar fi să angajezi ca baby-sitter un străin despre care nu știi nimic? Avem idei, le susținem prin strategii extrem de bine puse la punct iar ideile noastre vând. Cafeaua e din partea casei!
Ce ai îndesat în buzunarul de la vestă? (Să ştii că nu-ţi ofer variante de răspuns. Muhaha!)
Cărțile de vizită proaspăt scoase și tăiate si gata să fie lansate. Dacă pun mâna, încă sunt călduțe. Promit să-ți dau una cu prima ocazie (poți să o arunci pe cealaltă sau).
Zi-mi doar mie ce pregătiţi pe pagina voastră de FB. Rămâne între noi!
Cred că deja ai aflat ce am lansat pe pagina noastră de Facebook. Tot timpul suntem aproape de persoanele care ne susțin și le suntem recunoscători pentru acest fapt. Drept urmare, am decis să ne „premiem” toți utilizatorii care apreciază munca noastră. Răsplata a venit sub forma unui prim PepperBook denumit „150 de exerciții pentru stimularea creativității”. Materialul este practic un e-book de aproximativ 30 de pagini în format pdf, care conține nici mai mult, nici mai puțin de 150 de sfaturi și exerciții ce au ca scop antrenarea emisferei creative și înlăturarea stării de inhibiție.
Este o lucrare ce necesită o „lectură empirică”, în sensul că aceasta este cu adevărat utilă doar dacă treci peste propriile prejudecăți și aplici ceea ce găsești acolo. Altfel, it’s just another pdf on your computer that you downloaded! Am îmbinat în acest PepperBook exerciții variate, atât pentru cei îndrăzneți, cât și pentru cei… mai puțin îndrăzneți. Indiferent de tipul de personalitate pe care îl afișezi, citind și aplicând cel puțin 10% din acest material, sigur vei avea de câștigat de pe urma lui.
Toată lumea care s-a perindat pe aici mi-a lăsat la final un mesaj. Unii au scris chiar articole întregi. Să nu care cumva să crezi că scapi. Aştept. Mulţumesc!
Nici nu mă gândeam că scap! Chiar așteptam o astfel de secțiune… Trebuie să spun că m-ai surprins cu dorința de a scrie acest articol (nu mai tare decât m-au surprins Like-urile de ieri de pe Facebook) și pe parcurs, în timp ce îl scriam, am realizat trei lucruri importante.
1. Lucrurile au tot timpul acea tendință de a se lega frumos atâta timp cât tu ești dedicat și investești constant în lucrurile care contează. Indiferent de cât de sceptic ești la început de reușita unui plan/proiect/idee, fără să o încerci este egal cu zero barat. Dacă încerci, măcar poți să dai un raspuns concret la întrebarea „A funcționat?”.
Există riscuri în orice faci, însă riscurile respective devin calculate într-o oarecare măsură atunci când știi cu ce bagaj pleci la drum. Știu cât de „cu capul în nori” eram noi toți când am absolvit facultatea și la ce ne gândeam noi că o să se întâmple, însă mă uit acum la tine, la Valentina, la Axel și la mulți altii, care au avut determinarea de a se ține strâns de ceea ce le place, oricât de greu părea acest lucru pe moment. Oameni ca voi mă fac și pe mine să trag mai departe.
2. Oamenii fac totul. Am avut dintotdeauna acest concept în minte. Indiferent unde ești, ce faci, oamenii cu care interacționezi și cu care lucrezi reprezintă o pondere mare la gradul tău de satisfacție.
3. Tot timpul vor exista sceptici pe lumea asta. Indiferent că este vorba de ideile pe care le ai, trainingurile pe care le ții sau lucrurile pe care alegi să le faci. Aici nu poți să faci decât ca Johnnie: „Keep walking!”. Acesta e un lucru pe care îl apreciez mult la tine și la alte persoane în același timp.
Am scris suficient. Mai multe discutăm la o cafea când mai dau prin Copou. Mai menționez doar că sunt sigur că vor urma multe provocări frumoase în viitorul apropiat. Din acest motiv tot ce îmi mai rămâne mie să spun este: „Noi să fim sănătoși și părul să ne stea bine!”
Alo, a ajuns cineva până la finalul interviului? Dacă da, daţi un semn să ştiu că sunteţi bine.
Mulţam! 🙂