ultima agenţie de publicitate
Scris pe de Oana Filip
Nu în sensul de „ultima apărută”, „ultima premiată” la vreun festival sau concurs râvnit. Gândiţi-vă la aspectul denotativ al termenului. Filmuleţul are caracter mai degrabă de viral şi încearcă (destul de curajos) să ne contureze o imagine asupra evoluţiei advertisingului. Nu că ne-am îngrijora prea mult, ci mai degrabă pentru abordarea extrem de serioasă şi gravă cu care este tratată „problema”.
Producţia prezintă consecinţele nefaste pe care le vor întâlni oamenii din acest domeniu dacă vor continua să se încăpăţâneze şi să refuze implementarea a ceea ce astăzi numim (cu prea multă uşurinţă) digital media. Asta nu presupune postarea haotică a zeci de mesaje pe FB, Twitter, LinkedIN ş.a., ci încercarea de a găsi strategii online coerente şi viabile. Odată cu acestea şi construirea unor branduri ce vor fi nevoite să satisfacă nevoile unui target mult mai pretenţios.
Despre offline vs online s-a vorbit cu ocazii şi chiar fără, însă maniera în care a fost conceput acest filmuleţ a reuşit să-mi trezească interesul tocmai prin reformularea contextului.
„Bad ads make kittens cry.” Nu-mi aparţine, e o afirmaţie de pe un post-it care mi-a plăcut şi care e prezent în „The Last Advertising Agency on Earth”. (via blogilvy.nl)