iA


episodul 2 din PR tea de Iaşi 3

Scris pe de Oana Filip

Toate lucrurile bune au o a doua parte. Doar nu vă imaginaţi că la PR Tea de Iaşi ne puteam opri la primul interviu. Am stabilit, de fapt aproape am obligat-o pe Diana, să îmi răspundă la câteva întrebări despre eveniment. Altele au fost parcă senzaţiile, gândurile şi emoţiile după ce Maria a mulţumit cum se cuvinea speakerilor, studenţilor, profesorilor şi PRIME-ului. Ce, credeaţi că ONG-ul nostru nu merită felicitat? Ba chiar e în capul listei la capitolul „Aprecieri acerbe”.

Ceai – checked
Studenţi – checked
Speakeri – cheked
Poze – checked
Căldură – checked
Ploaie – ckecked
Cărţi – checked
Şi or mai fi câteva de adăugat. Cum s-a vazut întâlnirea din spatele bannerelor şi a emoţiilor?
Am văzut totul din culise, dar nu pot să zic că s-a întâmplat dincolo de emoţii.
Am observat curiozitatea din ochii participanţilor şi interesul pentru o schimbare, pentru ceva nou.

Speakerii au avut două prezentări care i-au ţinut pe studenţi atenţi (îmi cer scuze pentru rima bleagă care a ieşit). S-a şi râs pe ici pe colo, la glume subtile. Cum ţi s-a părut atmosfera? A fost ceea ce îţi doreai?
Am fost interesată ca orice întrebare să-şi primească răspunsul, ca prezentările speakerilor să ofere informaţii care să « umple » goluri. Nu am reuşit să fiu atentă la toate detaliile deoarece am încercat să « supraveghez » evenimentul în general.

Personal, am reţinut câteva tips&tricks foarte eficiente. Le povestesc când mergem să mâncăm clătite. Spune-mi trei lucruri care ţi-au rămas în minte.
1. În mediul online este un atu să abordezi « per tu » şi direct pe cineva ( mi-a rămas în minte acest sfat al lui Marius, deşi nu pot să promit că voi proceda astfel în continuare ; sunt oameni şi oameni, nu pot să anticipez niciodată care va fi reacţia fiecăruia referitor la modul în care mă adresez).
2. M-am convins de faptul că nu este bine să oferi prea multe informaţii în e-mail-ul de “prim contact” cu cineva, dar şi că trebuie să trasezi punctele esenţiale şi să motivezi corespunzător motivele pentru care vrei să interacţionezi.
3. Informarea despre cel pe care urmează să-l contactezi este la fel de importantă. Să ştii care sunt domeniile de interes ale acestuia, cum scrie, cui se adresează. Până şi hobby-urile sau designul blogului unei persoane te pot ajuta să construieşti mai uşor o conversaţie online, să fii mai convingător.

Vorbeam cu Volcinschi despre informaţia pusă pe tavă, lângă ceai. S-au pomenit lucruri atât de vizibile şi la îndemâna oricui, încât nu suntem capabili să le mai folosim aşa cum ar trebui. Cu toate acestea, s-au punctat într-un mod genial. Zi că nu-i aşa! 🙂
Am observat cât de « aeresite » au fost prezentările înainte de servirea ceaiului şi m-am bucurat că s-au adus explicaţii pe parcurs, completări prin interacţiunea cu publicul şi prin intermediul discuţiilor din cadrul networking-ului.

Niciodată nu e suficient timp pentru toate nedumeririle profunde ce doresc să fie elucidate într-o oră jumătate. Care ar fi soluţia ?
Mi-am dat seama că timpul a fost cam scurt. Am ţinut mult să nu depăşim « graniţele » planificate pentru fiecare prezentare. Deşi am avut o rezervă de câteva minute în desfăşurător-nu a fost suficient.
Soluţia-sunt sigură că la ediţiile viitoare se va negocia pentru o 30 de minute sau chiar o oră mai mult. Interesul nostru este să îi ajutăm pe studenţi să cunoască mai multe despre mediul business şi nu să organizăm PR Tea de Iaşi doar pentru că trebuie organizat.

Ceaiul de la Cărtureşti a venit la ţanc. Bun, rece, aromat, savurat în găşti de câte 4-5 oameni. Crezi că ai bifat pozitiv şi la partea de socializare ?
Cred ca ceaiul rece i-a adus mai aproape pe studenţi de invitaţii noştri. Mă bucur că am reuşit să introducem în planificare şi să implementăm partea de socializare. Cred că a fost utilă şi că i-am surprins plăcut pe participanţi.

Ciprian Gavriliu şi Marius Sescu au promis solemn că o să ne mai viziteze (muahaha, să nu credeţi că n-am reţinut). Ai în minte vreo direcţie în care se pot implica alături de PRIME Iaşi ?
Cred că se pot implica în orice proiect sau chiar în activităţi interne (workshopuri sau traininguri pentru membrii PRIME Iaşi). Au promis-se vor ţine de cuvânt.

Te-ai apuca să faci PR online ? Daca da, pentru cine ?
Un viitor practician în domeniul Comunicării şi al Relaţiilor Publice ar trebui să fie pregătit pentru orice. Nu sunt « foarte » prezentă în mediul online, dar dacă mi s-ar oferi ocazia să fac PR online nu aş da înapoi. Pentru cine ? Aş prefera să fac acest lucru pentru un politician aflat la conducerea Republicii Moldova.

S-a terminat şi PR Tea de Iaşi, ediţia numărul 3. Recunoaşte că deja ţi s-a făcut dor ! Coordonatorul din a doua ediţie încă mai negociază cu licenţă. Vreun sfat, vreo sugestie?
Nu mi s-a făcut dor pentru că nu s-a terminat. Lucrăm la evaluare şi trebuie să completăm partea de follow-up. Din cauza unor probleme tehnice nu am reuşit să postăm la timp informaţiile post-eveniment pe site-ul proiectului. Lucrăm în continuare.
Din sporul nostru îti dăm şi ţie.
Licenţa…să ai chef , inspiraţie! Toate o să meargă ca pe roate după ce ieşim la clatite. Crede-mă!

Vorba lui Sescu, să ne citim bine.
Vorba mea, să ne vedem mai des. 😀

Comments

comments