iA


later edit: scrisoarea de intenţie din concurs

Scris pe de Oana Filip

Nu o să scriu nimic măgulitor. Nu o să spun că am fost rugată să postez textul cu care am participat la concursul de pe copywriteri.ro şi nici nu o să le cer prietenilor comentarii pozitive. În schimb, am pretenţia că cei care ajung pe acest blog (din întâmplare sau pur şi simplu pentru că mă cunosc în offline) sunt suficient de maturi şi o să critice cu argumente. Accept şi sfaturi, sugestii, tot ce îmi poate fi de folos şi mă ajută să evoluez.
O să primesc oricum feedback pe mail şi din partea celui care a făcut ierarhia articolelor, însă la fel de mult îl apreciez şi pe al vostru. 🙂

Am şi o avertizare, deşi termenul nu e cel mai adecvat. Prima parte a scrisorii de intenţie o să vi se pară foarte cunoscută. E din prezentarea de pe blog şi nu mi-e ruşine cu ea. Tot eu am scris-o şi pe aia, aşadar îmi aparţine, mă reprezintă şi am considerat că se potriveşte contextului.

Stimate HR-ist,

Mezina familiei, Oana e considerată de multe ori cea mai răsfăţată şi privilegiată. Oana e de acord cu afirmaţia respectivă, dar nu în totalitate! Tot Oana zice că-i studentă la Comunicare şi Relaţii Publice în an terminal, că-i plac ieşirile în care râde în hohote cu prietenii, dar şi că e în PRIME Iaşi de doi ani şi-i place foarte mult. Aceeaşi Oana mai vrea să menţioneze că e o semi-gurmandă declarată, că e pasionată de web copy, advertising şi social media şi că zâmbeşte mai des decât respiră.

Întrebată unde se vede peste cinci ani, Oana va cere lămuriri cu privire la când anume peste cinci ani şi va spune entuziasmată că va fi în New York. Nu pentru viaţa zbucimată pe care ar putea să o ducă acolo, altminteri nici nu-i ahtiată după un asemenea mediu, ci pentru a-şi lipi ochii de advertisingul american şi altfel decât cum procedează acum, cu faţa trântită în monitor. Cu voluntariatul în spate, tot acest ,,personaj’’ crede cu tărie că există rezultate în timp cu privire la o asemenea activitate. Ba mai mult, susţine că i-a deschis mintea şi a ajutat-o să conştientizeze ce vrea să facă. Postul de coordonator din departamentul de resurse umane, chiar dacă într-un ONG, a învăţat-o că motivaţia şi plăcerea sunt aspecte esenţiale ale oricărui profesionist.

Stăpâna propriului creier, Oana se consideră capabilă să facă faţă muncii din agenţia dumneavoastră de publicitate şi pledează (cu argumente, se înţelege) pentru aportul pe care l-ar aduce. De la seriozitate îmbinată cu bunădispoziţie vitală, capacitatea de a lucra sub stres în proiecte simultane şi până la punctualitate (atât fizică, dar mai ales în deadline-uri), individa de faţă consideră că se potriveşte de minune cu profilul companiei. Persoană flexibilă din fire, se pliază uşor mediului în care izvorăşte creativitatea, dar nu numai.
AltIaşi.ro şi Filmic.ro au adus-o un pas mai aproape de ceea ce înseamnă web copy, chiar dacă într-un sens destul de restrâns al termenului. Articolele pe care le realizează (unele zilnic, altele săptămânal) îi conferă o anumită libertate de care se bucură cu fiecare ocazie. Totodată, programul de traineri pe care l-a absolvit de curând a luminat-o şi i-a dat de înţeles că postura de formator nu-i aşa simplă pe cât pare. Frumoasa e, nimic de comentat.
Aşadar, Oana Filip doreşte să înceapă de luni frumoasa-i muncă de copywriter în compania dumneavoastră.

Vă mulţumesc cu nesaţ,
Oana Filip

p.s. Fără să pară că iau apărarea cuiva, am citit toate comentariile legate de „i-ul” ăla nenorocit care a fost pus în plus de câştigătoarea acestei competiţii. Încercaţi totuşi să vedeţi dincolo de greşeala respectivă. Asta dacă puteţi. 🙂
O să remarcaţi o abordare bună, din care se poate învăţa. De data asta nu discutăm de importanţa şi neiertatul erorilor de limba română. Se înţelege că nu le acceptăm sub nicio formă.

Comments

comments