iA


de prin ’90

Scris pe de Oana Filip

Spunem cu voce răspicată toate titlurile pompoase ale cărţilor pe care le citim. În comunităţi online, la facultate, la birou, în grupuri de tot soiul. Le accentuăm pe cele care fac trimitere la domeniul în care lucrăm sau visăm că o vom face vreodată.

Cu atât mai mult dacă e vorba de regina balului, pe numele său de buletin „Publicitatea”. Ştim cele mai noi campanii WWF, spoofurile lansate cu 2 zile în urmă, spoturile cu cele mai multe vizualizări pe YouTube, printurile care au luat diverse premii sau care e lista merituoasă (sau nu) de la Cannes Lions.
Mă întreb dacă ştim la fel de bine şi ce-i cu publicitatea românească. De unde a pornit, cine îs cei care au înţeles-o, care e sloganul care v-a rămas în mine din anii ’90-’95 sau cum a evoluat.
Pe drept vorbind, acolo unde am învăţat eu s-a evitat elegant o astfel de abordare cronologică. Ar fi fost utilă, m-ar fi ajutat să înţeleg pe deplin anumite schimbări şi cu siguranţă aş fi apreciat un astfel de traseu.

Cu Gugăl pe-aproape, aţi zice că pot recupera singură procesul pedagogic de care nu am avut parte până la capăt. Nimic mai adevărat, având în vedere că am dat de articolul ăsta. E o abordare plăcută, deşi aş fi apreciat câteva recomandări care să mă ajute să descopăr şi mai multe: „Eram departe de Occident ca nivel de trai, dar îi mimam bogăţia de mesaje comerciale.”

Voi sunteţi familiari cu tot ce presupune evoluţia publicităţii româneşti? Dacă da, de unde v-aţi documentat? Nu simţiţi că ar fi sănătos să o pricepem ca să putem dezvolta toată nebunia asta pe direcţa potrivită?

À Bientôt 🙂

Comments

comments