iA


Ce nu s-a spus despre APC?

Scris pe de Oana Filip

E aproape imposibil să reuşesc să vă redau măcar 1% din ce s-a întâmplat la APC. Da, e adevărat că live blogging-ul a fost de mare folos, dar de la scrierea unor articole până la ce am trăit în cele cinci zile e cale lungă. Şi pun pariu că nu e vorba doar de mine, ci şi de cei 18 participanţi, patru mentori, doi organizatori şi lista poate continua.

Mă străduiesc să nu fiu siropoasă, dar nu am cum să nu vorbesc cu drag despre un proiect la care am lucrat aproape trei luni, peste o sută (?) de ore, câteva weekend-uri bune şi destule nopţi trecute de 23:00. Tot efortul ăsta a meritat din plin şi sunt convinsă că ce s-a întâmplat la prima ediţie e doar prefaţa unei cărţi. Am scris primele rânduri, iar în octombrie ne umplem din nou călimara cu cerneală. Doar nu credeaţi că ne oprim aşa repede, nu?

Dacă e vreo curiozitate la mijloc, să ştiţi că nu vorbeam între noi 🙂

A trecut doar o zi de la sfârşitul evenimentului, aşa că nu e de mirare că încă simt nevoia să spun lucruri esenţiale despre Atelierul Produselor Creative. De data asta, corelez ideea de „esenţial” cu dorinţa de a clarifică o serie de aspecte.

În ordine aleatorie, e bine de ştiut că:

  • APC e mai mult decât un program de training şi mentorat, e o şansă de a porni un startup într-un cadru de învăţare şi dezvoltare de toată frumuseţea;
  • APC nu este o iniţiativă dedicată elevilor de liceu, tocmai pentru că e nevoie de un background destul de solid;
  • APC, cu precădere oamenii din spatele lui, vor cu ardoare ca tinerii creativi să conştientizeze cât de utilă le poate fi o astfel de experienţă (unora dintre ei le-ar fi plăcut să fie participanţi);
  • APC nu şi-a propus pentru nicio secundă să livreze nişte traininguri faine şi atât;
  • APC se adresează celor care vor cu adevărat să iasă din zona de confort şi să facă un pas în faţă în ceea ce priveşte business-ul pe care îl au sau pe care vor să îl pună pe picioare;
  • APC nu se potriveşte în viaţa egoiştilor, ci în a oamenilor cărora le place să lucreze în echipă;
  • APC e o încăpăţânare sănătoasă de a dovedi că ideile bune îşi pot găsi ecou în economia creativă;
  • APC nu va rămâne la nivel de Iaşi, tocmai pentru că potenţialul e uriaş.

Sunt mai mult decât fericită că am întâmpinat cu braţele deschise o asemenea provocare. E genul ăla de proiect care deşi îţi mănâncă timpul liber ca un copil care are în faţă o super prăjitură, la final împărtăşeşti o plăcere nemărginită pe care nimeni nu ţi-o poate lua vreodată.

Aşa cum am spus şi astăzi pe FB, „Long live APC!”.

Zi și tu

opinii