iA


De ce sunt aşa de sexy industriile creative?

Scris pe de Oana Filip

Înainte să plece în San Francisco cu Worksurfers, Adriana mi-a povestit în mai multe rânduri despre programul Europa Creativă. Mi-a mai ajuns la urechi de câteva ori până atunci, sub diferite pretexte, toate serioase, se înţelege. Interesul pentru această iniţiativă e aproape la fel de mare ca cel pentru Roşia Montană, chiar dacă încă nu e la fel de vocal. Va fi. Europa Creativă e un fel de zâna bună a industriilor cu pricina, pe care nu puţini sunt cei care o aşteaptă cu sufletul la gură.

576030_620393611320876_1834981243_n

Ilustraţie făcută de Diana Fudulache pentru AIC

Am avut plăcerea să fiu luată  la întrebări de oameni care chiar îşi bat capul cu industriile creative. De cei care dezvoltă produse în direcţia asta, de startup-uri cu idei geniale, de antreprenori unul şi unul. De fiecare dată a apărut la suprafaţă curiozitatea legată de un „de ce?” mirat, rostit cu ochii mari şi, uneori, cu o sprânceană ridicată.

Ei bine, nu îndrăznesc să pun frâie cuvântului „sexy” din titlu, la fel cum nu mă lasă inima să spun că industriile creative poartă doar eticheta asta. Dimpotrivă, cred şi mi se dovedeşte aproape zilnic că reprezintă un fel de baghetă magică în care tot mai mulţi îşi pun speranţele. Şi foarte bine că fac aşa pentru că există o desagă plină de motive pentru care industriile creative merită sprijinite în fel şi chip şi niciunul care să le pună la zid.

Dacă ar fi să trag din traistă doar un loz, aş paria pe el spunând că industriile creative sunt sexy pentru că mie, personal, mi-au făcut mult bine. Şi nu ele în sine, că-s vreo 12 şi nu au chip de om, ci cei care le-au înţeles rostul. Ei sunt cei care s-au suflecat bine la mâneci şi care nu aşteaptă nici ca Europa să fie creativă sau inovativă, nici dornică să finanţeze sau să pună piedici. Nu, ei au priceput repejor că pot schimba în bine o bucăţică din realitate şi cum altora le-a ieşit aşa de frumos, ar fi minunat nu doar să ne uităm de la distanţă, ci să punem mâna şi să facem.

___

Oricât ar suna de selfpromo, deşi nu-i cazul de niciun fel, Asociaţia Industrii Creative e vinovată de câteva dintre schimbările astea şi sper să nu se oprească aici.

Comments

comments