Povestea Creative Coffee. Pe larg.
Scris pe de Oana Filip
Pentru cei care sunt mai sensibili la mulțimea pixelor care se întind în articolul ăsta, puteți citi direct finalul. În schimb, e de datoria mea să vă spun că o să pierdeți multe.
Photo credit: Blahzay
Am aflat de Creative Coffee de pe Facebook și am ratat prima ediție. Nu eram în târg. De a doua nu-mi amintesc nimic, să-mi fie cu iertare. La a treia am plecat aproape imediat după ce invitații și-au terminat intervențiile.
Cred că în aceeași seară am primit un mesaj de la Adriana; mă ruga să îi spun cum mi s-a părut. I-am scris un text generos și m-am ales cu o invitație la cafea. Cele trei espresso băute în mai puțin de o oră m-au speriat. Erau ale Adrianei, care vorbea repede și coerent despre ce și cum urmează la Asociația Industrii Creative: ediția-pilot HITECH Iași. Îmi propunea să port pălăria de PR, dar aveam deja alta pe cap: coordonator la prima ediție 11even.
Trei luni mai târziu am primit un mail cu o invitație. Tot la cafea, cum altfel? De data asta, eu am fost aia mai harnică, Adriana s-a relaxat cu un ceai. Venise din Vanuatu. Mi-a povestit despre un fel de școală de startupuri, prin care să identificăm antreprenorii creativi din Iași și să vedem ce le poate pielea. Cred că i-a luat mai puțin de 20 de minute să mă convingă că e de nerefuzat. Am acceptat să mă implic în ceva ce a căpătat numele de Atelierul Produselor Creative; era primul de felul ăsta din RO. Da, APC încă mai e singurul accelerator de startup-uri în zona de industrii creative din țară.
După primul episod m-am lipit ca scaiul de Creative Coffee. De la a șasea ediție și până astăzi am fost și sunt capul răutăților la CC Iași. Am avut ediții cu 20 de oameni și altele cu 120, invitați care au povestit 30 de minute și alții care nu ne-au plictisit nici după aproape două ore, feedback prin care am fost încurajată să mă joc în continuare și reacții care m-au făcut să înțeleg că făina se cerne de la sine. Și fix așa s-a întâmplat, dar cred că e abia începutul.
De la următoarea ediție, a 19-a la numărătoare, probabil în a doua săptămână din mai, vom avea un CC mai bun, mai complet, mai cu cap și coadă: video de 3-5 minute cu invitatul care ulterior va apărea pe site, bilete vândute prin intermediul Eventbrite și un obiectiv clar: 100 de orașe până la finalul anului 2015.
Ca Local Chapter Leader în Iași și Co-founder al acestui produs, îmi doresc mult de tot să facem din CC Iași un hit, să consolidăm o comunitate de antreprenori creativi și să transformăm Creative Coffee în ceva mai mult decât un pretext de întâlnire.
În ultimele trei săptămâni am tot vorbit cu potențiali Local Chapter Leaders de prin Europa, dar nu numai. Aproape toți m-au întrebat de ce am ales să fac CC. Răspunsul e același și e ușor de dat pentru că reprezintă un adevăr și nimic altceva: Creative Coffee îmi aduce satisfacții pe care niciun alt context nu mi le oferă. Faptul că am impact și că îl resimt ca fiind unul pozitiv prin ceea ce fac îmi dă energie și mă ajută să adorm împăcată.
Și ce poate fi mai plăcut decât să pui capul pe pernă liniștit și fericit?
Dacă tot dorm o bună bucată din viața asta, măcar să visez frumos.