CIVICA pentru un Iași mai bun
Scris pe de oana
E posibil ca titlul ăsta să sune foarte naiv, dar atâta vreme cât eu am cheile de la prăvălia digitală, ei bine, îmi permit să fiu (și) romantică.
Fotografie de Cosmina Hatmanu, de la ultima ședință CIVICA
O urmăresc pe Alexandrina de măcar șapte-opt ani, iar de câteva luni m-am alăturat CIVICA din rol de voluntar. Ea păstorește ONG-ul ăsta al cărui impact e greu de văzut de la o zi la alta, dar care devine esențial.
Rezonez mult cu genul ăsta de muncă de Sisif pentru că, într-un fel sau altul, l-am resimțit la Creative Coffee, când eram înaintea vremurilor, iar sentimentul e prezent și astăzi, când încurajez să discutăm despre antreprenoriat creativ într-un mod mai autentic și mai transparent, la Creativ înainte de cafea.
Cred că oamenii se adună în jurul valorilor comune și a intereselor similare, altfel nu pot să înțeleg prea bine de ce am aterizat în grădina Alexandrinei într-un moment care pare nepotrivit din multe puncte de vedere.
Am o sumedenie de provocări la Pixelgrade care mă consumă în fel și chip și totuși mi-e drag să merg la întâlnirile CIVICA după 6 pm, să coordonez de la distanță voluntarele care iau interviuri consilierilor locali sau să dezbat ore în șir tot felul de dileme de leadership.
Mi-e limpede, încă o dată, că nicio relație nu poate fi forțată, de orice natură ar fi ea. Cele pe repede-nainte au fitil scurt, însă, când aluatul e potrivit de ambele părți atunci e mai ușor de gestionat bariere de tot felul. Deodată, simți că poți să faci față valurilor mari chiar dacă nu știi să înoți.
Zilele astea, CIVICA e într-o cursă de voturi via o campanie de donații derulată de Pago. Găsești aici povestea și de ce ne-ar ajuta mult de tot dacă te-ai alătura, așa că prefer să îți spun ceva ce nu apare pe pereții digitali.
Nu avem baze de date de sute de mii de oameni, nu avem bugete de rulat ad-uri pe Facebook sau remarketing de vreun fel, nu avem resurse sau timp suficient încât să ne apucăm de făcut pitch-uri prin flow-uri de mail-uri automatizate, nu avem billboard-uri întinse ca o caracatiță prin oraș, nu avem multe (încă). În schimb, avem cea mai valoroasă resursă: pe tine.
Am crezut mereu în forța de a lupta la firul ierbii, de a avea impact chiar la tine acasă, așa că am speranța că vom obține voturile de care avem nevoie ca să mergem mai departe. Până la urmă, la fel ca în antreprenoriat, dar nu numai, schimbările sănătoase și cu impact au loc organic, pas cu pas.
Așa simt că a început și colaborarea mea cu Alexandrina și acum pare de neoprit. Ironic sau nu, amândouă am apărut în DOR 100, pariul redacției pentru o serie de oameni care contribuie la o Românie mai bună. Sunt recunoscătoare. 🧡